Monday, January 31, 2011

Assalamualaikum

Syukur ke hadrat ilahi kerana nikmat yang dikurniakanNya berterusan hingga sekarang saya dapat hidup aman dan berpeluang menikmati kehidupan suka dan duka ini.x terfikir langsung nak buat blog entah macm mana boleh terbuat.Pasti ada hikmah yang Allah nak tunjukkan di sini....

Kepada yang terbaca blog ni mintak maaf sebab bersepah dan x tersusun.mcm org baru pindah rumah..ni 1st time buat blog...xtau apa yg mmbuat hati tergerak utk buat.mungkin ada something yang special n mmberi impak yg positif kepada penulis. 

Dalam pengamatan sy blog ni boleh mnjadi satu medan yg baik bg penulis mengeluarkan segala isi hati,pendapat,idea,kreativiti dan mcm2 lg utk diri sndri dan pembaca2..bnyk perkara boleh diutarakan seperti aktiviti harian,mingguan,bulanan mahupun tahunan direkodkan di dalam blog.umpama diari.tetapi ia lebih terbuka dan lebih interaktif kerana boleh setting layout mengikut citarasa penulis supaya menjadi lebih menarik..di sinilah medan kita menyuarakan segala perkara yang terkandung dalam hati dan pemikiran yang mungkin tidak berani untuk dikeluarkan di khalayak ramai..

saya cuba senaraikan kebaikan membuat blog supaya menjadi panduan kepada saya dan pembaca2 untuk menjadikan ia lebih efektif dan tersusun..harap2 ia bermanfaat.InsyaAllah :-
1)menjadi salah satu jalan berdakwah ke jalan Allah.

2) menjadi medan menyuarakan pendapat tentang isu2 semasa sama berkaitan atau tidak   
    berkaitan
3) meletakkan artikel2 menarik dan bermanfaat dari pelbagai sumber untuk dijadikan koleksi  
    simpanan dan panduan akan datang.
4) tempat membuat revision subjek2 yang baru dan lama dipelajari untuk kegunaan jangka 
     masa panjang.
5) tempat meluahkan macam2 perasaan seperti kagum,suka,benci,cinta,x puas hati dan  
    sebagainya tetapi berpada pada.
6) sebagai satu persediaan kepada penulis supaya lebih tersusun dalam mengeluarkan idea 
     kepada orang ramai.
7) mengasah akal pemikiran dan kemahiran penulis dalam bidang penulisan.
8) mendidik penulis menjadi lebih berani dan berkeyakinan.

itu sahaja yang saya fikirkan.mintak maaf kalau membosankan penulisan saya ni.maklumlah masih beginner...bru nak berjinak2 dalam dunia penulisan ni. anyway, saya mengharapkan sesuatu yang baik dari blog ni.diharapkan dari blog ini saya memperoleh lebih banyak bahan ilmiah sebagai panduan mencari jalan keredhaan Nya selain menjadikan saya lebih matang dan berfikiran optimis. semuanya saya serahkan kepada Yang Maha Kuasa menentukan...saya sebagai hamba yang lemah dan hina ini menerima seadanya setiap apa yang dikurniakan kerana Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba Nya...

Wassalam........

No comments:

Post a Comment